Maskovanie ešte nepredstavených nových modelov je bežnou záležitosťou. V ŠKODA AUTO sa s tým teraz kreatívne naozaj pohrali. Ako? Čítajte ďalej...
My už vieme, že čoskoro česká automobilka predstaví nový model kompaktného elektrického SUV ŠKODA ELROQ. Nové vozidlo postavené na rovnakej platforme MEB, ako ŠKODA ENYAQ a pôjde o prvé vozidlo mladoboleslavskej automobilky, ktoré plne využíva nový dizajnový jazyk Modern solid. Ten prináša napríklad novú masku Tech Deck Face alebo logo s nápisom Škoda na prove.
Ešte predtým než sa nová ŠKODA ELROQ, ktorá bude ponúkať dojazd až 560 kilometrov na jedno nabitie, výkon až 220 kW a batožinový priestor s objemom 470 litrov, predstaví verejnosti, absolvuje množstvo „maskovaných kilometrov“. Tentoraz sa základom kamufláže stal lichobežník, ktorý v logu značky predstavuje súčasť úvodného písmena. Presnejšie, ide o integrovaný háčik písmena Š. A práve opakovanie tohto detailu v rôznych veľkostiach a orientáciách tvorí vzor, ktorý má za cieľ naznačiť vzhľad vozidla, no zároveň neprezradiť detaily.
Mimochodom, ŠKODA ELROQ sa v maskovaní objavila už aj na tohtoročnej Tour de France. Táto kamufláž vychádza z nového grafického vzoru ŠKODA AUTO a zároveň odráža charakter modelu ŠKODA ELROQ. „Kamufláž vytvorená z motívu háčika zdôrazňuje elegantnú a robustnú siluetu modelu Elroq. Zároveň dokonale kryje detaily nového modelu a kombinuje naše dve distinktívne korporátne farby, čím púta pozornosť a posilňuje povedomie o značke,“ hovorí o maskovaní Michael Lansdorf z marketingového oddelenia automobilky. Práve správna kombinácia poodhalenia tvarov vozidla a krytia detailov je pri návrhu konkrétnej kamufláže najväčšou výzvou. „Potrebujeme jednoznačne predviesť identitu značky, ale zároveň potrebujeme vizuálne rozbiť celok tak, aby bolo pre ľudské oko sťažené vnímanie tvarov pod kamuflážou,“ vysvetľuje dizajnér Petr Petzet. Nuž, či sa to podarilo, môžete sa presvedčiť aj sami, pri pohľade na obrázky.