Vždy je dobré poznať svoju minulosť, aby sme mohli na ňu nadviazať úspešnou budúcnosťou. Azda ani netreba pripomínať, že česká automobilka ŠKODA AUTO je už desiatky rokov najúspešnejším českým výrobcom a exportérom automobilov. Spoločnosť, ktorej začiatky sa datujú už do roku 1895, urobila zásadný krok do budúcnosti už v apríli 1929, kedy v mladoboleslavskej továrni zaviedla pásovú výrobu. Spočiatku z linky schádzali modely klasickej koncepcie s rebrinovým rámom podvozku a tuhými nápravami.
Základ ponuky tvorila od jari 1930 štyri metre dlhá Škoda 422, ktorej kompletný podvozok vážil okolo 730 kg. Už o rok neskôr z viacročného pracovného pobytu v zahraničí vrátil do Čiech skúsený konštruktér Ing. Jozef Zubatý, ktorý od leta 1932 začal vyvíjať novú koncepciu vozidiel s pozdĺžnym rámom chrbtice podvozku. Pôvodne išlo o nosník obdĺžnikového prierezu, vpredu rozvidlený pre pružné uloženie motora. Zadné poháňané polonápravy vynikali vysokou odolnosťou proti namáhaniu posuvnými silami, čím eliminovali slabinu niektorých dobových konkurentov. Vpredu sa uplatnila tuhá náprava. Prvý prototyp uzrel svetlo sveta v septembri 1932. Bola to sériová Škoda 420, ktorá sa k zákazníkom dostala v apríli 1933.
V dobe, keď aj v Československu vrcholila svetová hospodárska kríza, priniesla geniálna koncepcia chrbticového rámu zákazníkom mladoboleslavskej značk množstvo podstatných výhod. Model Škoda 420 vážil asi o 200 kg menej ako konvenčný predchodca Škoda 422. Odolnejší rám znížil namáhanie karosérie. Nezávisle zavesené zadné kolesá kopírovali lepšie povrch vozovky ako tuhá náprava, čím citeľne vzrástol komfort jazdy.
Už v apríli 1934 odštartoval predaj nástupcu, legendárneho modelu Škoda Popular. Obdĺžnikový nosník definitívne ustúpil rúrkovej chrbtici, chrániacej hnací hriadeľ a nezávislé zavesenie dostali už všetky štyri kolesá. Už zo svojej podstaty bola „oceľová chrbtica“ veľmi variabilná a preto sa v 30-tych rokoch minulého storočia používala v rôznych konštrukčných prevedeniach pri vozidlách s rázvorom od 2,3 metra (Popular) po 3,4 metra osemvalca Superb 4000. A ešte nespomíname vojenské špeciály Škoda 903 s konfiguráciou pohonu 6×4 a rázvorom 2470 + 920 mm. Jednoducho, progresívna koncepcia podvozku sa osvedčila.
Od roku 1952 niesli inovované podvozky celokovovej karosérie Škoda 1200 Sedan, a o sedem rokov neskôr odštartovala kariéra legendárnych modelov Škoda Octavia a Škoda Felicia. Posledným českým zástupcom vývojovej línie bola ľahká úžitková Škoda 1202, vyrábaná v rokoch 1961-1973. Upravené podvozky modelov Octavia Super a Škoda 1202 sa stali tiež základom radu lokalizovaných produktov, či už to bola novozélandská Trekka (1966-1972), pakistanský Skopak (1970-1971) či turecký pick-up Škoda 1202 Kamyo. Od roku 1964 však postupne v mladoboleslavskej výrobe začali dominovať samonosné karosérie, ktoré boli už bez chrbticového rámu.