Keď v roku 2013 vyhlásila Medzinárodná automobilová federácia (FIA) nové rozdelenie vozidiel pre automobilové súťaže, s cieľom znížiť náklady na autošport, uvedomili si v Škode Motorsport potenciál novej skupiny a začali vyvíjať nástupcu úspešného modelu Škoda Fabia S2000. Nová Skupina Rally2 (predtým R5) je druhou najvyššou kategóriou automobilových (rely) súťaží. Základ vozidla musí pochádzať z modelu segmentu B. Môže byť vybavený preplňovaným motorom pochádzajúcim z iného sériového modelového radu danej značky alebo koncernu a jeho zdvihový objem nesmie presiahnuť 1620 cm3. Reštriktor sania s priemerom 32 milimetrov obmedzuje výkon na približne 214 kW (290 k). Päťstupňovú sekvenčnú prevodovku a čisto mechanický systém pohonu všetkých kolies je možné odoberať od externého dodávateľa. FIA zároveň stanovila cenový strop pre tieto vozidlo na úrovni 260 766 eur bez DPH (pre rok 2023).
Škoda vstúpila do skupiny Rally2 na jar 2015 s rely variantom tretej generácie sériového vozidla Fabia a ihneď zaútočila na čelné pozície. Továrenskí piloti Esapekka Lappi (Fínsko/2016), Pontus Tidemand (Švédsko/2017) a Jan Kopecký (Česká republika/2018) s týmto vozidlom vyhrali titul majstrov sveta v kategórii WRC2 a Škoda k tomu pridala aj tituly výrobcov v kategórii WRC2.
Prakticky najúspešnejšie vozidlo svojej kategórie je medzi súkromnými tímami veľmi žiadané a tak niet sa čo čudovať, že v apríli 2023 si jeden zo zákazníkov prevzal už jubilejný 500-tý vyrobený kus. Vlastníkom jubilejného vozidla Škoda Fabia RS Rally2 je tím Delta Rally z Talianska. „Za dosiahnutie hranice 500 vozidiel Škoda Fabia v špecifikácii Rally2 som za nás všetkých v Škoda Motorsporte neuveriteľne hrdá. Na druhú stranu, tento úspech nebol možný bez silnej lojality našich zákazníckych tímov. Všetkým im patrí naša úprimná vďaka. S novým vozidlom Škoda Fabia RS Rally2 budeme v tomto úspešnom príbehu pokračovať,“ povedala Lucia Bortová, vedúca zákazníckeho programu Škoda Motorsport.