ŠKODA AUTO používa vo svojich modeloch so spaľovacími motormi tri rôzne typy prevodoviek. Manuálne prevodovky nesú označenie MQ, dvojspojkové automatické prevodovky DQ a automaty s hydrodynamickým meničom poznáte podľa skratky AQ.
Nie na každom trhu a vo všetkých modeloch ponúka ŠKODA AUTO všetky typy prevodoviek. Každá z prevodových skríň má totiž svoje prednosti pre rôzne typy áut, zákazníkov aj geografických oblastí. Autá so všetkými troma typmi prevodoviek vyrába česká automobilka doma v Mladej Boleslavi, ale aj v zahraničných závodoch. Aj keď prevodovky AQ nie sú určené na zástavbu do vozidiel pre európsky trh, montujú ich v domácom závode do modelov pre zákazníkov mimo EÚ. Každý typ bude potrebný aj naďalej, hoci svetom áut hýbe trend elektrifikácie a zvýšenej popularity automatov. V zásade nie je možné vytvoriť prevodovku, ktorá bude rovnako praktická všade na svete a práve preto má ŠKODA AUTO niekoľko rôznych riešení, ktoré pokrývajú všetky požiadavky a situácie.
Základom je klasická manuálna prevodovka. Tieto označuje ŠKODA ako MQ. Sú najstarším typom a Škoda Auto má s nimi bohaté skúsenosti. Vďaka tomu je česká automobilka už niekoľko rokov expertom na ich vývoj pre objemové značky koncernu Volkswagen. Manuálne prevodovky sú dnes každopádne vzhľadom na ich čisto mechanickú podstatu v mnohých ohľadoch už na úplnom vrchole vývoja. Výhodou je jednoduchosť a nižšia cena. Vodiči ju preferujú pre lepší pocit prepojenia s vozidlom a širšej škále možností voľby preferovaného charakteru jazdy. Čo je rozhodne zábavnejšie.
V moderných autách sú čím ďalej obľúbenejšie prevodovky automatické. Vzhľadom na zložitejšiu konštrukciu sú o niečo drahšie, no odmenou je väčšie pohodlie a istota. Spomedzi rôznych koncepcií automatických prevodoviek sú dnes, najmä v Európe, najobľúbenejšie tie dvojspojkové. Tie ŠKODA označuje písmenami DQ. Majú dva vstupné hriadele, jeden s nepárnymi a druhý so párnymi prevodmi, medzi ktorými môže riadiaca jednotka prepínať spínaním a rozpínaním pomocou dvoch spojok. Ďalší prevod tak už má vždy pripravený vopred a plynule prechádza z jedného do druhého. Výhodou je efektívnosť, komfort a radiace časy.
Pre náročné podmienky majú vozidlá značky ŠKODA automatické prevodovky AQ s hydrodynamickým meničom. Tie nemajú klasické klzné spojky, ale namiesto toho je tu kvapalina (olej), ktorá roztáča lopatky hydrodynamického meniča. Zmenu prevodov potom zaisťuje sústava planétových súkolesí. Sú vhodné tam, kde klasické spojky trpia. Teda v extrémnych podmienkach vysokých teplôt, vlhkosti a v extrémnych dopravných zápchach (presúvanie sa dlhé hodiny krokom). Takéto podmienky zaťažujú vozidlá hlavne v krajinách Ázie. Treba však povedať, že oproti dvojspojkovým prevodovkám však pri automatoch s hydrodynamickým meničom dochádza k znateľnejšiemu časovému oneskoreniu pri radení a mierne vyššie sú aj mechanické straty, čo zvyšuje spotrebu aj emisie.