Táto stránka je iba doplnok predošlej stránky. Kliknutím na tlačidlo sa vrátite späť.
Všetky detaily, ktoré potrebujete poznať

ŠKODA OCTAVIA - TECHNICKÉ ÚDAJE

Rozmery vozidla

 

Bezpečnosť

Ďalšie bezpečnostné prvky

Nová ŠKODA OCTAVIA si zakladá na bezpečnosti bez kompromisov. Popri už spomenutých prvkoch v nej ako súčasť základnej alebo mimoriadnej výbavy nájdete nasledujúce bezpečnostné prvky:

> Kotviace body Isofix a TopTether pre pripevnenie detskej sedačky na vonkajšie zadné sedadlá. Isofix je k dispozícii aj na prednom sedadle spolujazdca.

> Na rozdiel od tempomatu, ktorý udržuje nastavenú rýchlosť, umožňuje obmedzovač rýchlosti jazdu pri akejkoľvek rýchlosti až do výšky vopred nastavenej hodnoty.

> ABS zamedzuje zablokovaniu kolies pri núdzovom brzdení alebo brzdení na klzkom povrchu.

> Zvýšením tlaku v brzdovom okruhu pomáha brzdový asistent vodičovi zvládnuť situácie v prípade nutnosti núdzového brzdenia. To môže zásadne skrátiť požadovanú brzdnú dráhu.

> EBV automaticky optimalizuje brzdný tlak a celkové vyváženie, čím zabraňuje nadmernému brzdeniu zadných kolies.

> MSR pomáha zabrániť zablokovaniu kolies, ktoré môže nastať pri spomaľovaní na hladkom povrchu.

> ASR zabezpečuje hladké rozjazdy a zrýchľovanie bez preklzu kolies na klzkom povrchu.

> EDL pomáha pri zrýchľovaní alebo jazde do kopca pri nízkej trakcii jedného z poháňaných kolies.

> TSA sa aktivuje iba pri vozidlách vybavených originálnym ťažným zariadením s vlastnou riadiacou jednotkou. Systém pracuje na princípe brzdenia jedného alebo viacerých kolies a súčasného znižovania krútiaceho momentu motora podľa potreby. Systém TSA svojimi zásahmi pomáha stabilizovať vozidlo a príves.

> XDS+ pomáha vodičovi v ostrých zákrutách a zaisťuje, že sa vozidlo bude aj počas rýchlych prejazdov správať neutrálne. Riadiaca elektronika v podstate simuluje funkciu samosvorného diferenciálu a vylepšuje tak trakciu a jazdnú dynamiku pri zatáčaní. Výsledkom je, že automobil prechádza zákrutami ďaleko istejšie a prirodzenejšie.

> Elektronická kontrola tlaku v pneumatikách nepretržite informuje vodiča o stave pneumatík.

> Asistent rozjazdu do kopca je prvok výbavy, ktorý pomáha vodičovi s rozjazdami do kopca. Systém sa aktivuje v stúpaní presahujúcom päť stupňov a zabraňuje rozbehnutiu auta dozadu alebo zhasnutie motora, čím zaisťuje jednoduché a bezpečné rozjazdy bez potreby použitia ručnej brzdy.

> Blikanie brzdových svetiel znižuje nebezpečenstvo nárazu zozadu, zvlášť pri dojazde ku koncu dopravnej zápchy na diaľnici alebo náhlom brzdení pred neočakávanou prekážkou.

Jazda a riadenie

Pohon všetkých kolies

ŠKODA OCTAVIA je k dispozícii s elektronicky ovládanou mezinápravovou viaclamelovou spojkou. Pre dva motory (2,0 TSI / 140 kW, 2,0 TDI / 110 kW a 2,0 TDI / 140 kW) je k dispozícii najmodernejší pohon všetkých kolies, čo zaručuje optimálnu dynamiku jazdy, najvyššiu úroveň aktívnej bezpečnosti a hospodárnosť spotreby.

Distribúcia krútiaceho momentu na všetky štyri kolesá je automatická a závisí od jazdného prostredia. Ideálny krútiaci moment pre zadnú nápravu vypočítava riadiaca jednotka. Nastavenie sa vykonáva pomocou premenlivého tlaku na spojkové dosky.

Adaptívny podvozok (DCC) vrátane voľby jazdného režimu (Driving Mode Select)

Pre maximálne potešenie z jazdy je model OCTAVIA vybavený adaptívnym podvozkom (DCC), ktorý zahŕňa voľbu jazdného režimu (Driving Mode Select). Ako taký ponúka vozidlo niekoľko režimov, ktoré menia tuhosť tlmičov, ako aj ďalšie nastavenie. Zmena konfigurácie vozidla z pohodlného, uvoľneného režimu na dynamické športové nastavenie tak vyžaduje jediné stlačenie tlačidla.

Adaptívny podvozok (DCC) priebežne monitoruje, vyhodnocuje a reaguje na aktuálnu jazdu (brzdenie, zrýchľovanie, zatáčanie) a prispôsobuje charakteristiku tlmenia v závislosti na nastavenom móde (pre každé koleso samostatne a nezávisle).

Športový podvozok

S kratšími špirálovými pružinami a športovo ladenými tlmičmi ponúka o 15 mm nižší športový podvozok výnimočnú citlivosť a dynamické jazdné vlastnosti.

Ochrana podvozku

Stupeň ochrany je možné zvýšiť najmä vďaka týmto prvkom:

> Zvýšený podvozok, ktorý zväčší svetlú výšku vozidla o 15 mm

> Paket pre zlé cesty, ktorý zahŕňa odlišné pružiny a naladenie podvozku a spodný kryt zadnej nápravy

Elektronické radenie shift-by-wire

Model OCTAVIA má ako prvé vozidlo značky ŠKODA vo verzii s automatickou prevodovkou radenia rýchlostí typu shift-by-wire. Nový volič radenia nemá pevné mechanické spojenie s prevodovkou DSG a radenie je realizované čisto elektronicky.

Progresívne riadenie

Táto funkcia dáva vozidla ŠKODA OCTAVIA lepšiu manévrovateľnosť a pohyblivosť v zákrutách. Progresívne riadenie mení pomer v závislosti na tom, ako veľmi volantom otáčate.

Rezervné koleso

Štandardnú sadu na opravu pneumatík možno doplnkovo nahradiť:

> neplnohodnotným rezervným 16" oceľovým kolesom,

> plnohodnotným rezervným 16" oceľovým kolesom,

> dojazdovým 18" oceľovým kolesom.