Vonkajšie a vnútorné rozmery, batožinový priestor
ŠKODA KAROQ nerobí v oblasti bezpečnosti žiadne kompromisy. V rámci štandardnej alebo doplnkovej výbavy sú k dispozícii nasledujúce prvky a systémy:
› Kotviace body Isofix a Top Tether na upevnenie detskej sedačky na krajné sedadlá v druhom rade. Isofix je dostupný aj pre sedadlo spolujazdca.
› Na rozdiel od tempomatu, ktorý udržiava nastavenú rýchlosť, obmedzovač rýchlosti umožňuje vodičovi jazdiť ľubovoľnou rýchlosťou až do, nie však viac ako preddefinovanej hodnoty.
› ABS zabraňuje zablokovaniu kolies pri núdzovom brzdení alebo pri brzdení na klzkom povrchu.
› Zvyšovaním brzdného tlaku pomáha brzdový asistent HBA vodičom v situáciách, v ktorých je nevyhnutné núdzové brzdenie. To môže viesť k výraznému skráteniu potrebnej brzdnej dráhy.
› EBD automaticky optimalizuje brzdný tlak a celkovú brzdnú rovnováhu a zabraňuje nadmernému brzdeniu zadných kolies.
› MSR pôsobí proti zablokovaniu hnacích kolies, ku ktorému môže dôjsť, keď vodič spomalí na hladkom povrchu.
› ASR zaisťuje hladký rozjazd a akceleráciu bez pretáčania kolies na klzkom povrchu.
› EDS pomáha pri akcelerácii alebo jazde do kopca s nízkou trakciou pod jedným z poháňaných kolies.
› TSA funguje, keď je vozidlo vybavené originálnym ťažným zariadením s vlastnou riadiacou jednotkou. Systém funguje na princípe brzdenia jedného alebo viacerých kolies a súčasného znižovania krútiaceho momentu motora podľa potreby. Systém TSA zasahuje a pomáha stabilizovať auto a príves.
› XDS+ pomáha vodičovi pri ostrých zákrutách a zaisťuje neutrálne správanie vozidla pri dynamickom prejazde zákrutami. Riadiaca elektronika v podstate simuluje prítomnosť samosvorného diferenciálu pre zlepšenie trakcie a dynamiky jazdy v zákrutách. Vďaka tomu bude vozidlo prechádzať zákrutami oveľa istejšie a prirodzenejšie.
› Monitorovanie tlaku v pneumatikách TPM+ neustále informuje vodiča o tlaku v pneumatikách.
› Voliteľný Hill-Hold Control pomáha vodičom bezpečne sa rozbehnúť do kopca. Systém sa sám aktivuje pri sklone päť a viac stupňov a zaisťuje ľahké a bezpečné rozjazdy do kopca bez použitia ručnej brzdy. Systém zabraňuje prevráteniu alebo zaseknutiu auta.
› Blikajúce brzdové svetlá znižujú riziko nárazu zozadu, najmä pri približovaní sa k zápche na diaľnici alebo náhlom brzdení pred nečakanou prekážkou.
ŠKODA KAROQ je k dispozícii s elektronicky ovládanou lamelovou spojkou. Najmodernejší pohon všetkých kolies zaručuje optimálnu dynamiku jazdy, najvyšší štandard aktívnej bezpečnosti a ekonomickú spotrebu.
Rozdelenie krútiaceho momentu na všetky štyri kolesá je automatické a závisí od jazdného prostredia. Ideálny krútiaci moment pre zadnú nápravu vypočíta riadiaca jednotka. Úpravy sa vykonávajú premenlivým tlakom na lamely spojky.
Pre maximálny pôžitok z jazdy môže byť KAROQ vybavený systémom adaptívneho podvozka Dynamic Chassis Control - DCC, ktorý zahŕňa aj voľbu jazdného režimu. Auto ako také ponúka niekoľko režimov, ktoré menia ako tuhosť tlmičov, tak aj ďalšie nastavenia vozidla. Prekonfigurovanie auta z pohodlného, uvoľneného režimu na dynamické, športové nastavenie je také jednoduché ako stlačenie tlačidla.
Dynamic Chassis Control nepretržite sleduje, vyhodnocuje a reaguje na aktuálne jazdné správanie (brzdenie, zrýchlenie, zatáčanie) a v závislosti od nastaveného režimu prispôsobuje charakteristiku tlmenia pre každé koleso individuálne a nezávisle.
Táto funkcia poskytuje modelu KAROQ lepšiu ovládateľnosť a obratnosť v zákrutách. Progresívne riadenie mení pomer v závislosti od natočenia kolesa.
Štandardnú súpravu na opravu pneumatík možno voliteľne nahradiť za:
› plnohodnotné oceľové alebo zliatinové rezervné koleso
› priestorovo úsporné oceľové rezervné koleso
KAROQ má rovnú podlahu batožinového priestoru bez priestoru pre rezervné koleso. Akékoľvek rezervné koleso na palube zvyšuje podlahu batožinového priestoru.